2020 eleje óta mintegy
62 millió amerikai hallgat minden héten podcastokat, az Európai Unióban egy
2018-as felmérés szerint az országonkénti átlagos podcas-hallgatók aránya majdnem 28%. Szakértők
becslése szerint ezek a számok valószínűleg még magasabbak a koronavírus-járvány
okozta hónapokban. Ennek egyszerű és érthető oka van, az emberek kénytelenek
elszigetelődni, és ritkán hagyják el az otthonaikat.
Megfigyelhető trend,
hogy a legnépszerűbb podcastok közül már jónéhány foglalkozik vállalkozásokkal.
Ezek legtöbbje inspirálja a hallgatókat,
tudást oszt meg, és egyben informatív. Az enterpreneur.com cikkében arra hívja fel a figyelmet, hogy
ha egy vállalkozásnak van bármilyen mondanivalója, akkor valószínűleg pont ez
az ideális idő megosztani a fogyasztókkal, a partnerekkel egyaránt.
Miért érdemes podcastot készíteni egy vállalkozása számára?
– ezt a kérdést már a medium.com teszi fel egy cikkében.
A szerző azt javasolja, használd a hangod a márkád ismertségének és az iparági jóhírnév
növeléséhez, ezzel pedig új módon érheted el ügyfeleidet.
Minden nap egyre több vállalkozás indít podcastot, amely
hatékony módja az ügyfelek elérésének – teszi hozzá a cikk írója.
De nézzük, milyen érveket sorakoztat fel a szerző!
De nézzük, milyen érveket sorakoztat fel a szerző!
A podcast márkát
fejleszt
Egyre többen hallgatnak podcastot, így egyre nagyobb a lehetőség
arra, hogy a műsorokban résztvevő vállalkozás új ügyfeleket érjen el. A podcast
egy olyan kommunikációs csatorna, ahol jól irányítható a márka üzenete, és hatékonyan
pozícionálható a vállalkozás stratégiája.
Amikor a hallgatók feliratkoznak a podcastra, és rendszeresen
hallgatják a műsorokat, versenyelőnybe kerülhet a vállalkozás, ugyanis ezzel
márkahűséget építhet fel, amely az idő múlásával elmélyül.
A podcast „intim”
Szakértők úgy fogalmaznak, a podcast egy „intim” médium. Ha ugyanis
közvetlenül az ügyfelek fülébe beszélünk, erőteljesen és személyes módon
kommunikálhatunk velük. A hagyományos marketingcsatornáktól eltérően, amelyek
általában gondosan kidolgozottak, a podcast gyakran véletlenszerű, és éppen
ezért könnyed, spontán. Még ha a podcast követ is egy általános forgatókönyvet
vagy vázlatot, a beszélgetők hangja emberivé teszi az üzletet, és autentikus
érzelmeket ad a hallgatók számára a márkával kapcsolatban.
A podcast a mindennapi élet szerves része lehet, mivel
tökéletesen alkalmasak a mobil fogyasztáshoz, így az emberek bárhol és bármikor
hallgatják a műsorokat: reggeli ingázás közben, ételek készítésekor, akár elalvás
előtt. A podcast lehetőséget ad arra, hogy intim kapcsolatot alakítson ki, ezzel
új és személyesebb módon érjük el a célcsoportokat.
A podcast tekintélyt és
jóhírnevet teremt
Ez egy olyan platform, amely lehetővé teszi a vállalkozás
pozitív tematizálását szakértelem és iparági tudás terén. Minél többet
beszélünk podcaston keresztül egy olyan témáról, amelyről sokat tudunk, elkezdünk
az adott terület szakértőjeként kitűnni, amely potenciálisan új ügyfeleket hozhat.
A podcast „mélyenszántó”
A felgyorsult világban egyre inkább érzékelhetjük, hogy a legtöbb
marketingcsatorna gyors információátadásra törekszik, ahol is a márkák a rövid idejű
és formájú tartalmakkal versenyeznek egymással.
A podcast viszont lehetőséget teremt hosszabb anyagok
elkészítésére is, amelyek során sokkal mélyebben, alaposabban lehet kifejteni
az üzeneteket. A podcast ugyanis nem korlátozott időben, vagy éppen a
karakterek számában.
Lehetőség van tehát arra, hogy a vállalkozás bemutassa
szakértelmét és a márka történetét. Ha például egy bonyolultabbnak tűnő
projekten vagy szolgáltatáson dolgozik a vállalkozás, nem kell terjedelmi okok
miatt lerövidíteni, hanem ellenkezőleg, ki lehet fejteni, érthetővé lehet tenni
a célcsoport tagjai számára. A hallgatók ráadásul értékelni fogják a kapott
exkluzív tartalmat is.
A podcast közösségfejlesztő
eszköz
A legtöbb podcast rajongó nem alkalmi hallgató. Azok közül,
akik podcast epizódot indítanak, 80%-uk végighallgatja az egész adást vagy
annak jelentős részét. Ez azt jelenti, hogy a podcast-hallgatók sokkal több
időt töltenek el az elhangzott beszélgetés meghallgatására, mint egy webhelyen
a szövegek elolvasására. Ez az elkötelezettség olyan közösséget hozhat létre a
vállalkozás, a márka számára, amely visszatérő ügyfeleket hozhat.
Emellett persze lehet különböző kampányokat is ráépíteni
egy-egy podcast-adásra. Ilyen lehet például, ha a vállalkozás meghívja a
hallgatóságát (hangalapú vagy írásos) visszacsatolásra, valamint akár egy-egy
akciós hívószót is elrejthet a beszélgetésben, amellyel további kedvezményeket
vehet igénybe más offline marketingeszközök használatához, vagy termék és
szolgáltatás vásárlásához, egy eladásösztönző kampány részeként. A hallgatók mint
ügyfelek visszajelzései pedig természetesen felhasználhatók a vállalkozás, a
márka vagy éppen a szolgáltatás jobbításához. A hűséges hallgatók ráadásul hűséges
vásárlók is lehetnek egyben.
A podcast tehát a hiteles történetmesélés, sztorigenerálás
új felülete, valójában a podcast az új blog!
Forrás: tomcast.hu
KOMMENTEK